Ångest

 Gud vilken aktivitet det här varit här dåååå.
Jag uppdaterar lika bra som en häst travar eller?
Nej men ångesten stod mig upp i halsen i typ två veckors tid.
Började strax innan förrförra (?) helgen och börjar sakta men säkert släppa sitt tag nu.
Funderade till och med på att dra till psykakuten ett tag när det var som värst
för att jag började må fysiskt illa och knappt orkade svara på tilltal.
Men hade ingen lust att åka dit och få lite lugnande för att sedan åka hem, för inlagd
hade jag inte blivit.
Och jag vet att missbruket lurar runt hörnet så tabletter tänker jag inte börja med
förrän det är absolut nödvändigt.
Trodde faktiskt inte att jag skulle få ett "återfall", eller vad man ska kalla det.
När jag gick från BUP för sista gången för snart två år sen trodde jag att
jag var typ king of the world..
Nej, men ni fattar. Jag visste liksom hur jag skulle hantera mig själv för att må bra.
Vet inte riktigt varför jag fick ångest, har aldrig haft det förut.
Förutom dom där små ångestattackerna när man har ett stort prov i skolan.
Men det är ju inte på riktigt. Trodde seriöst att jag skulle dö.
Jag vill vara frisk.
Jag vill inte ha lättare att må dåligt än andra. Jag vill kunna dricka alkohol utan att behöva
oroa mig för alkoholism. Jag vill inte ha missbrukargener.
Jag vill må bra. Jag vill inte förlora mitt friska jag.
Jag vill kunna flytta härifrån utan att vara rädd för att jag ska bli missbrukare.
Dock har jag flyttat på flytten (hahah ful) till nästa år.
Jag kan inte sitta i en stad ensam och med tillåtelse att gå på gröna skylten.
Då skulle hela min värld rasera. 3,5or kan jag hantera men sprit är min värsta fiende.
Och det är vad jag skulle förtära om Sthlm inte blir det jag tror det ska bli.
Aja, deppmode off.
Mår som sagt bättre, även om jag går runt med ett konstant magont. Jag försöker
att inte isolera mig iaf. Ska ut imorn rara flickor.
Känner mig sådär lagom pepp när näsan rinner och tårarna sprutar.
Men skulle må ännu sämre om jag stannade hemma, ber om ursäkt i förväg om jag är totalt jävla
übertrist. But I'm not in the zone eller nåt.
Ska ju på kryssning på måndag också, fast med en annan rar flicka.
Efter det råder alkoholförbud.
Tack för mig.
Cred om nån ens läst allt haa.
Yee alltså fläcken är en fettfläck som sitter på spegeln och inte i pannan på fifi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida