Paket

Innan jag skulle dra till Fanny i fredags så fick jag ett paket av mamma innehållande bruna färglinser. Har alltid velat haft bruna ögon av någon anledning, men har aldrig velat slösa pengar på linser liksom. Så det var ju bra att mamma betalade;) Men jag är faktiskt livrädd för linser, känns ganska äckligt att peta i ögonen haha. Om det är någon som vet hur man sätter in linser eller om det är något som man ska tänka på så kommentera gärna!
För vill inte direkt få en ögoninfektion för att jag är klantig haha:)
Lägger upp före och efter bild när jag har vågat sätta i linserna, så ni får se resultatet!

Kram

Kommentarer
Postat av: nadia

Att sätta in linser kommer vara väldigt obekvämt de första typ 20 gångerna du gör det, men man vänjer sig. Det finns inga regler på vad som är rätt eller fel. Man får lära känna sitt öga och hitta den tekniken som passar bäst för just dig. Jag brukar använda ena handen att spärra upp ögat med, åt båda hållen, alltså nedåt och uppåt. Kollar samtidigt uppåt och sätter in linsen som jag satt på pekfingret på den andra handen. Blinka några gånger när du fått in linsen i ögat, sen är det klart. Men som sagt.. bra att prova ganska många gånger innan man ska använda linserna ute eftersom det kan rinna ganska mycket från ögat å man lätt blir röd och ser rödgråten ut.


URL: http://www.prinsessanadia.se @ 2010-10-04 @ 20:45:14
Postat av: Lydia

Jag har haft "vanliga" linser och färgade linser :) Men i början känns det alltid obehagligt,men du vänjer dig. Se till att hålla de riktigt rena bara,Så att det inte hamnar något dammkorn på insidan för det svider kan jag säga! ;) Lycka till med dem! :D


URL: http://lydiaroos.blogg.se/ @ 2010-10-07 @ 20:21:04

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida